21. november 2011

Jakten på tårnet


På torsdag tok jeg noen bilder fra vinduet på jobb som jeg brukte på ukens Himmelsk tema. Men senere da jeg begynte å studere bildene, fikk jeg se noe mystisk mellom husene. Et høyt tårn. Jeg som har bodd her hele livet syntes det var rart jeg ikke hadde lagt merke til det før. Det så jo ikke akkurat nytt ut.


Jeg bor ganske høyt over sentrum, så det første jeg gjorde var selvsagt å skue utover hjemmefra for å se om jeg kunne finne det. Men da så jeg ingenting.


Fant ut jeg bare måtte kjøre en tur og jakte på tårnet. Ingenting å se fra første stoppested. 


Her var det nå et slags tårn da. Men det er bare den stygge pipa til det nedlagte meieriet. Den er det nok ingen som har unngått å få med seg.


Men hva er det jeg skimter her bak buskaset?


Fant den! Jeg måtte faktisk lete en stund før jeg klarte å lokalisere "tårnet mitt". Det viste seg å være ei murpipe. Men hvorfor så høy? Jo, her har det vært bakeri kunne min far fortelle. Men det var nedlagt før min tid. Likevel litt spesielt at de har beholdt pipa. I dag er det faktisk i bygningen lengst til venstre det bakes brød og kaker.

Da jeg kom hjem igjen og visste hvilken retning jeg skulle se, fant jeg ut at jeg kunne se tårnet hjemmefra også. :)





7 kommentarer:

  1. Stilig den pipa der du. Kunne tenkt meg ei sånn selv jeg. Artig idè til temaet Himmelsk.

    SvarSlett
  2. Stilig! :) Tenker du hadde det spennende mens du var på jakt etter det mystiske tårnet ;) Og det var faktisk spennende for meg å være med på denne historien også! :)

    SvarSlett
  3. Interessant :) Morsomt å få vite sånt :)

    Ta en titt her :
    http://www.egedenne.com/2011/11/introduser-din-blogg.html

    Håper du blir med :) Og tips gjerne andre bloggere :)

    SvarSlett
  4. Så fant du ut av det til slutt,artig å følge deg i jakten på tårnet!Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Let å du skal finne , heter det vist ;) Morro at du fant tårnet ditt :D Artig å følge deg på¨jakten .
    Klem <3

    SvarSlett
  6. Så morsomt! :-) Historie i praksis det der. :-)

    SvarSlett