28. september 2014

Brønnøysund

Det går litt tregt med blogginga, så jeg henger veldig etter for tida. Dermed kommer enda noen feriebilder.

Så langt nord har jeg vært i år. Til Brønnøysund. Veldig artig å endelig få besøke denne byen jeg har hørt så mye om. Og å få en aldri så liten smak av Helgeland.

Vi kom hit på kvelden, fant oss et hotell og gikk ut for å spise middag.

Litt skuffende med gråvær neste dag. Og det var ikke særlig varmt heller.

Men jeg klarte nå å nyte utsikten uansett. Og det lå ingen skyer foran Torghatten langt der ute.

En del av byen her.

Starten på stien opp til Torghatten. To fra reisefølget på vei opp.

Vi to andre ble igjen nede. En sovende, og en som benytta anledningen til å se på alle turistene som kom og gikk. Det virka ikke som været la noen demper på naturopplevelsen.

Før vi dro fra byen måtte Brønnøysundregistrene sjekkes ut. Skulle bare mangle også når man har så mye å gjøre med dem via jobben. Dermed vet jeg for ettertiden hvor de holder til de folkene.

Altså bare en smak av Helgeland denne gang. Vi hadde jo ikke en gang tenkt på å dra så langt nord den morgenen vi startet hjemmefra. Håper det kan bli en ny tur til neste år, så jeg kan få se de andre byene og øyene der oppe. Blant annet Tjøtta hvor min oldemor kom fra.

1. Nydelege bilde frå Brønnøysund trass i litt grått ver. Eg har aldri vore så langt nord ennå, men har lyst å reise nordover også ein gong :)

God søndag :)

2. Hi Mandy Lou

The pictures are beautiful.
    Nice area is there.

Groettie from Patricia.

3. Vakre bilde tross på tross av gråvær.
    Eit vakkert land vi bor i.

Fin haustsøndag til deg.
    Her har vi fyrt opp i omnen, men diverre må eg gjere litt jobb på PC:
    Men innimellom kan eg snike meg ein tur på nettet/blogg ;-)

4. Åh, nå fikk jeg plutselig "hjemlengesel". Har ikke vært i Brønnøysund siden jeg flytta derifra i desember 2000. Helt utrolig at min gamle arbeidsplass (siste bildet), fortsatt holder til i disse bygningene på kaia. De snakka mye om å bygge sitt eget den gangen jeg jobba der, men at de måtte vente til leiekontrakten gikk ut. Vel, leiekontrakten er tydeligvis forlenga ;) Jeg hadde kontor i øverste etasje ut mot kaia. Kunne ikke klage på utsikten nei ;) Og ettersom dere har vært ute på Torget, så kjørte dere forbi der jeg bodde; i det siste, store byggefeltet ut mot Torghatten.