4. august 2012

Den gamle skole

I dag tok jeg en tur til den gamle skolen hvor min far gikk sine første år. Han var selv "guide" der i dag, så da passa det fint å benytte anledningen til å gjøre et besøk.


Elever fra forskjellige tidsepoker.


De fleste sitter pent ved pultene.


Mens noen ble nødt til å sitte i skammekroken.


I rommet ved siden av klasserommet henger skolebilder fra forskjellige skoler i kommunen.


Sammen med elevtegninger.


Den var ikke stor denne skolen. Hadde kun et klasserom. Den var i bruk fra 1863 til 1955.





5 kommentarer:

  1. Så artig da på et slikt museum. Og ekstra artig at din far var guide. Jeg husker enda da min kjære Farmor levde. Da skulle vi ta henne med til en gammel går de de tar i mot turister. Da vi kom dit, viste det seg at Farmor hadde vært venninne med tjenestejenta på gården. Farmor hadde mer og fortelle enn guiden hadde. Utrolig artig å høre henne fortelle.

    SvarSlett
  2. Å så flott!Måtte være kjempeartig å besøke dette stedet!
    Så flotte elever også! Utrolig stilig! -Margit-

    SvarSlett
  3. Å du verden, så gøy å se og lese! For et herlig museum! Ja tenk, skammekrok hadde de den gang! :) I dag må man vel snart lese i en ordbok hva det betyr "å skamme seg".. :D

    Klem fra meg! :)

    SvarSlett
  4. Så moro!
    Jeg gikk selv på en bitteliten skole fra 1960-66,og vi var samlet alle klassetrinnene i ett lite klasserom.Men kan ikke huske at noen måtte i skammekroken,hehe...

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Har du sett på maken til velholdt plass. Må være kjempe å få sett seg slik tilbake, og da spesiellt når du på en måte er følelsesmessig knyttet til plassen gjennom pappan din. Arti at de har dekorert med de dukkene da!!!

    Ja åsså fikk jeg veldig lyst til å besøke Titran... !!!

    SvarSlett