24. juli 2012

Feriedager

Den etterlengtede ferien er endelig i gang. To dager er allerede over av uke 2. I dag har det vært en nydelig verandadag. Sånne vil vi ha flere av! 


Det lengste jeg har vært hjemmefra så langt i ferien, er Tyholttårnet. For en fantastisk utsikt der oppe fra! Spiste godt gjorde vi også, mens Trondheim svevde forbi utenfor vinduene. Eller var det kanskje vi som svevde? :)


Høyt over bakken var vi ihvertfall. 75 meter høyt.


Etter at vi kom ut igjen, måtte jeg se opp for i det hele tatt å forstå hvor høyt vi hadde vært. Nesten oppi skyene.


Lørdagen feira vi en begivenhet av de sjeldne. Alle pappas søskenbarn med familier møttes til et mega grillparty. Rundt 90 slektninger var samlet, men en del hadde allerede stukket av da familien skulle foreviges. Det var rart å se så mange likesinnede. Noen hadde jeg ikke sett på en mannsalder, og noen hadde jeg aldri møtt før. Joda, midt inni der en plass står Mandy Lou.


Festen ble holdt ved huset der mine oldeforeldre en gang bodde. Et fint og velholdt hus, som jeg faktisk ser hjemmefra.


Ellers er ferien til for å bruke penger. Og i går fikk jeg kjøpt flere deler til middagsserviset jeg samler på. I morgen får jeg se om det blir plass til dem i skapet. :)


Så har jeg vært på loppemarked, og syntes at jeg måtte ha med meg disse krydderbeholderne hjem. Hvor de skal stå aner jeg ikke. På denne hylla kan de ihvertfall ikke være, da den av og til brukes som springbrett for å komme videre opp på et skap som henger på veggen.


Ei lita glasskål ble også med meg hjem. Og den passa det veldig bra å legge gode drops oppi. :)

I morgen får jeg frokostbesøk, og siden er jeg bedt i middag. Så blir det spennende å se da hvilke aktiviteter de neste feriedagene bringer med seg. 




2 kommentarer:

  1. Kjempefine og herlige bilder! Når været er fint er det flott utsikt fra Tyholt-tårnet!:) Jeg synes det bestandig er litt småekkelt å se ut med det samme, men da vi var i Sears Tower i Chicago i 2001 syntes jeg ikke det var slik, men da var det så mye høyere oppe slik at øynene ikke vet hva som er virkelig eller ikke.

    Kjempekoselig med et slikt grillparty da!:) Tenker dere koste dere.

    Kjempenydelig det du har fått tak i de deg på loppemarkedet!:) Det er mye fint man kan få tak i seg der.

    Ønsker deg en kjempefin onsdag og fortsatt god ferie!:)

    Purr, purr fra Toril og kattene

    SvarSlett
  2. Så artig å se bilder fra det tårnet. Du har nok helt rett i at jeg nærmest hadde besvimt av oppi der. Men du skal ikke se bort fra at jeg likevel hadde dratt oppi der. Jeg elsker å utfordre meg selv. Jeg spiste tross alt middag en gang oppi Eifeltårnet. Det var så sykt høyt at jeg enda kjenner det langt oppi halsen når jeg tenker på DEN følelsen.
    Slektstreff!!!!! DET er jo spennende lesning for meg som i likhet med deg er så interessert i slekt. Så spennende å se det fellesbildet..å jada, jeg så både deg og dine flotte foreldre der. :-) Forsøkte også å se etter likhetstrekk mellom alle dere siden det tross alt er slekt. Så noen ja. Spennende og artig innlegg dette.

    SvarSlett