6. mai 2010

Det er vår!

Så tok det sin tid før bloggen ble oppdatert igjen. Og jeg som skulle være så flink her i 2010. Tida strekker tydeligvis ikke til. Det er mai allerede, og det har vært både vinter og vår de siste dagene.

Ting forandrer seg, og i dag har jeg fått mer utsikt. Her kommer før og etter bilde av den lille skogen som stod ved huset.

Digre trær som pleide å stjele sola mi.

Borte! Eller nesten da. Litt skog ville de visst ha igjen... Men merka allerede i kveld at jeg fikk mye mer sol inn i stua. Deilig!

Men jeg lurer på hvordan det gikk med skjærene som hadde reir i toppen av grana. Plutselig var hjemmet de hadde strevet og bygd i flere uker bortevekk. Hva gjør de nå?

Det har vært mai i flere dager nå, og de fleste av disse dagene har det snødd. Dette bildet ble tatt mandag morgen. Og det var egentlig ikke dagen med mest snø en gang. Men nå er det vel endelig slutt på vinteren? Var en nydelig vårdag i dag.

Her er det full vårstemning i "main street". Nå skal rusk og rask fra vinteren spyles vekk. Kjekt å ha en brannbil til rådighet. Den kunne man gjerne hatt bruk for både her i Fjellsiden og hos Blondhild. Sjekk forresten beina som står i stigen. (Klikk på bildet for å få det større.)

I dag kunne man sitte på terassen en stund også. Noe pusene var veldig glade for. Her forleden hadde jeg en stol ute på terassen. Lindelou kom tilbake fra en tur på plena, så stolen min og kikka seg rundt. Deretter så han litt oppgitt på meg. "Hvor er min stol da?" Dermed kunne jeg ikke annet i dag enn å hente en stol til han også. Her har han også fått selskap av Suber'n.

Ah, deilig! Min stol, min pute, min terasse og min maisol!! Love it!

1 kommentar:

  1. Så kjempefine bilder du har lagt ut!:) Det ser ut som om pusene dine storkoser seg på verandaen i solveggen!:)

    Ønsker deg en kjempefin tirsdag!:)

    Klem Toril

    SvarSlett