6. april 2012

Arvegods

Endelig min!

Helt fra jeg var lita jente har jeg gått og beundret denne flaska som stod på ei hylle i mine foreldres stue. Ei hylle nesten oppe ved taket som gikk rundt hele stua med masse spennende ting oppå. Og jeg har nok gitt uttrykk mer enn en gang for at jeg godt kunne tenkt meg denne flaska. Likevel ble jeg veldig overrasket her for noen dager siden da mamma sa at nå kunne jeg ta med meg "flaska mi" hjem. De skulle nemlig ta ned denne hylla, og ga gladelig bort litt av innholdet til sine etterkommere.


Så ble den altså med meg hjem, og fikk orkesterplass i vitrineskapet. Flaska har også en historie. Min bestefar fant den i fjæra, og fikk noen til å rosemale den. Jeg synes både mønsteret og fargene er så fine. 


Denne flaska/tønna fikk jeg også med meg hjem. Men en ser jo fort at den ikke kommer i nærheten av kunstverket over. Faktisk så så den vel bedre ut stående på hylla langt der oppe på veggen enn når man kommer helt nære. Likevel er også den artig å ha i sitt eie. Og nå kan jeg altså nyte disse to flaskene i min egen stue. Fantastisk! :)





5 kommentarer:

  1. Så flott! Veldig morsomt og godt å få noe en virkelig har ønsket så lenge! Skjønner godt at denne flaska får hedresplassen i stua! Fin var den, og an koselig historie "på kjøpet"! Jeg likte tønna og, veldig spesiell, og sikkert gammel!
    -Margit-

    SvarSlett
  2. Veldig fin er den. Det er kjekt med sånne spesielle ting. Håper dere har fått bedre vær, her er det sol men veldig skiftende. Ha en fin langfredag.

    SvarSlett
  3. Kjempe fine flasker og tønne,du må finne ut hvem som har malt dem.Ønsker deg en fin Påskeaften:)))

    SvarSlett
  4. Å så fantastisk det må være!! Den flaska er jo bare helt nydelig!! =) og så unik da, og DEN historien den bærer på! DET er en ordentlig stykke arvegods, spør du meg!! =) Ta godt vare på den!

    Flott den tønna også, synes jeg! :)

    SvarSlett
  5. Så artig at du fikk den flaska da, og så er det jo så artig at det ligger en historie bak dette.

    SvarSlett