30. desember 2010

Sløvedag

Sjekk den tunga! Ser ut som det var noe fristende innen rekkevidde.

"Æsj, skal du ta bilde av meg igjen nå! Med blits? Da kniper ihvertfall jeg sammen øynene."

Jeg hadde planer om både det ene og det andre i dag. Men pga en dårlig start på dagen, ble det veldig lite gjort. De ser små og uskyldige ut disse kattene. Men har de bestemt seg for at dagen begynner kl 7, så begynner den kl 7. Til og med etter ei kort natt. Hadde jeg ikke stått opp da, ville de nok endevendt hele huset. De neste timene fant de på all slags rampestreker. Blitshateren hadde bestemt seg for at han trodde han ville ut i stummende mørke. Med meg på slep selvsagt. Jeg gjorde hva jeg kunne for å utsette det til det ble lyst. Han med tunga ville bare skyve utfor mine smånisser og ting og tang på bord og benker. Skyve skyve skyve lenger og lenger utpå kanten. Vente vente.... "Skal hun ikke komme løpende snart?" Jadda, det er god underholdning det når mams løper fram og tilbake for å redde jula.

En av tingene jeg trodde jeg skulle gjøre i dag var å måke masse snø. Vi var forespeilet et stort snøfall. Men det kom bare 10 cm før det gikk over i sludd og drypp drypp fra takene. En virkelig trist og grå dag. Så trasig at jeg måtte ut å ta bilde av hvordan det så ut. Men på bildet ser det da slett ikke så fælt og trist ut likevel. Nå får vi se i morgen om vi snør ned eller regner bort. Godt å se at det er meldt kulde igjen rett over helga. Det er nå sånn man helst vil ha det.

Litt julebling som hittil har fått stå i fred.

Julekortholderen min så smart ut til å begynne med. Men etterhvert som julekortene strømmet på, ble mange av dem gjemt bak de andre. Så kanskje to holdere vil være tingen for neste år?

I går var det familieselskap i Fjellsiden med helstekt kalkun og hjemmelaga karamellpudding. Gosh, man ble mett! Og ikke akkurat mindre mett av restespising i dag. Men det er jo så godt.

Kvelden er enda ung, selv om året er gammelt. Så enda er det ikke forseint å begynne på noe av det jeg hadde planlagt for i dag. Men det gjelder å få slått av Rosa da. ;)

1 kommentar:

  1. ♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫ ♥♥♥♥ Godt nytt år til deg Mandy Lou og dine vakre diamanter!!!! GundaKlem
    ♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♪♫•*¨

    SvarSlett