25. november 2010

Nok en kald dag

Det er stadig like nydelig og kaldt vær i Fjellsidebygda. 14 gode minusgrader i dag. Best å kle seg godt når man skal ut.

Disse bildene har jeg nettopp knipsa utenfor jobben.

Elva som renner forbi her påvirkes av tidevannet. Og nå som det er lavvann kommer isflakene godt fram ved kanten.

Har innsett at jula nærmer seg med stormskritt nå. Og jeg har tusen ting å gjøre. Får nesten panikk av å sitte på jobb og tenke på alt som skulle vært gjort hjemme. Etter jobben går ettermiddagene og kveldene i en fei, og så er det på tide å få seg litt søvn igjen. Denne uka har jeg laga litt konfekt med tantesnuppene. Risboller, fløtekarameller og kokoskuler. Når det gjelder julebakst forøvrig så nøyer jeg meg med et par sorter. Og det er jo fort gjort. Neida, baking er nedprioritert i Fjellsiden. Nå er det julegardiner, vindusvask og stjerner/hjerter med lys i vinduene som står for tur.



2 kommentarer:

  1. Jammen har du hatt det kaldt i dag! Hos meg har også temperaturen vært langt under 0, -10 faktisk, og jeg har vært ute i morges for å fotografere (enda) en soloppgang :)

    Jeg kjenner meg igjen i det du nevner om alt som skulle vært gjort! Heldigvis har jeg noen julegaver ferdig, og julaften skal vi feire hos mine foreldre så jeg slipper å tenke på det, men det gjenstå ennå mye...

    Lykke til med forberedelsene i alle fall :)

    SvarSlett
  2. Nå har jeg oppdatert meg her inne hos deg.. Nydelige bilder.. kaldt ja!! Brr.. og dagene går så fort.. mye jeg skulle ha gjort, og så går timene fra meg, og det blir fort mørkt.. føles litt som å sitte med skjegget i postkassa.. og så kommer den dårlige samvittigheten da.. for at man ikke rekker å gjøre ting en tenkte gjøre..

    Ønsker deg en fin dag! Hils pusene dine med en klem! :)

    SvarSlett