17. november 2010

Kaldt!

Huff, min stakkars forsømte blogg! Tenker hele tida på at jeg skulle skrevet flere innlegg i bloggen. Men de siste ukene har det kun blitt himmelsk herfra. Dagene går jo så fort. Hjem fra jobb, middag og diverse gjøremål. Og før jeg får sukk for meg er klokka både sju og åtte. Så hender det man glaner litt på tv og surfer litt på nettet. Og vips er den kvelden også over.

Snøen kom for halvannen uke siden. Heldigvis bare akkurat sånn passelig. Og så ble det kaldt. Både ti og 12 minusgrader i uka som var. Herlige dager med litt sol og nydelig lys. Men så kom det dumme mildværet og ødela idyllen i helga. Tilbake har vi hard snø, is og nakne trær. For nå har nemlig kulda kommet tilbake. 5 minusgrader i kveld, og kaldere skal det visst bli. Men sånn er det jo med vinteren.

Helt utrolig at jula er så nært forestående. Synes ikke det var lenge siden sommeren. Men så har jo både september, oktober og halve november gått nesten uten at jeg har merka det. Nå er det juleforberedelsene som står for døra. Det blir ei koselig tid med julepost og julegavespekulering.

Dagslyset er kortvarig i disse dager. Ikke lyst når jeg drar på jobb om morgenen. Og skumring allerede når jeg drar hjem. Rekker ikke noe særlig med fotografering midt i uka. Og med glatte veier og nedfrosset kjøretøy blir man heller ikke frista til noen lange turer. Men jeg skal skjerpe meg. :)

Denne buen stod over himmelen en morgen for et par uker siden. Dessverre var det ikke mulig å få begge endene med på samme bilde. Da skulle jeg vel ha klatret opp på toppen av fjellsiden og fotografert.

Så da fikk jeg i det minste skravla litt i kveld. Nå skal jeg gå på oppdagelsesferd i andres blogger. Det er et ganske kjekt tidsfordriv.

5 kommentarer:

  1. Hei! Måtte skrive her for dette kunne jo mer enn gjerne vært på "himmelsk" dette også! Koselig med kattene som sitter i vinduet og ser ut! Vakkert også å se de andre bildene, og den flotte himmelen med buen på! Flott var det! Og det var også bildet du har på det som virkelig er "Himmelsk"! Takk for koselig hilsen!
    -Margit-

    SvarSlett
  2. Så nydelige bilder av regnbuen i det vakre lyset - helt spesielt!
    Flotte omgivelser du viser i de andre bildene også :)
    Bekka

    SvarSlett
  3. Heisann!
    Denne himmelen med bue er helt utrolig. Maken har jeg aldri sett før.

    Ja, dagene er korte, og det er så mye vil skulle ha gjort, så sitter vi her og titter innom hverandre og lar alt annet ligge. Lukker bare øynene, og lar det stå til!
    Ha flott uke. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min ;:OD)

    SvarSlett
  4. Så utrolig fine bilder. Himmelen på alle bildene ble kjempefine.

    SvarSlett
  5. Hei sann, nå er det veldig lenge siden jeg var her inne!! Håper atlt er bra med deg.. Har scrollet nedover siden din og sett på de vakre bildene dine, elsker kattene dine, de er sååå vakre, artig de sitter og ser i vinduskarmen :) Må være godt å være to.. Pusa her er alene.. men hun titter ivrig på fuglene gjennom vinduene.. ;)

    Det nest siste innlegget i denne posten er veldig veldig vakkert!!

    Kaldt her også, men ikke under ti minus..

    Ha det godt så lenge! :)

    SvarSlett