12. juni 2011

Kveldstur


Etter en avslappende dag hjemme ble det en aldri så liten kveldstur i dag. Vi kjørte langs åker og eng, over stokk og stein og forserte både elver og fossefall.

Når jeg tenker meg om, så var dette det eneste mennesket vi så på turen. En enslig optimist med fiskestanga. Håper han fikk belønning for sin tålmodighet.


Tåka lå litt lavt kan man vel si. Men det har jo også sin sjarm.


Jeg blir stadig fascinert av små og store bygninger. Noe som henger igjen etter min tid som registrator av faste kulturminner. Her likte jeg taket og veggene, men syntes ikke grunnmuren stod i stil. He he!


Bondelandskap


Mer bondelandskap


Og så traff vi på skogens konge. Eller ihvertfall en av de kongelige.


Bondens dronning rager høyt til værs. Hun fikk nytt fjøs i 1998.

I morgen håper jeg sola klarer å bryte seg gjennom tåka igjen. Det er litt mer stas å være ute når den skinner.


1 kommentar: