14. mai 2011

En utsmykket by


København - Så forskjellig fra Fjellsidebygda! :)

København rommer så mange fine bygninger, statuer og parker. Jeg fikk bare sett en brøkdel av dem under mitt besøk. Og her kommer et lite utvalg.

Det første bildet er fra Kongens Nytorv. Statuen forestiller Kristian V. 



Marmorbroen



Rytterstatue på Høibro Plass


På taket av Thorvaldsens Museum står denne statuen av seiersgudinnen Victoria


Tårnet av Nikolaj Kirke og noen dekorative gatelykter.


Detalj av Børsen med sitt spiralformede spir av tre dragehaler.


Og jada, hun var der hun også. Den lille havfruen.


Det kommer nok enda et innlegg fra København om ikke så alt for lenge.


5 kommentarer:

  1. Dette får meg til å lwngte tilbake til Kjøbenhavn. Altfor lenge siden sist...

    SvarSlett
  2. For noen lekre bygninger og statuer du har tatt bilder av. Jeg var en gang i Kjøbenhavn, men det er så lenge siden at jeg nesten ikke husker noenting. Husker mest fra byen Kolding som vi besøkte etterpå. Veldig artig å se bilder fra byen. Virker som dere hadde en kjempefin tur.

    SvarSlett
  3. Stor fotoglede i København og du gjør det klokke i å se opp!

    SvarSlett
  4. Så masse vakre bilder fra København, en flott by det! Lenge siden jeg var der faktisk..

    Ha en fin sødnag! :)

    SvarSlett
  5. Hei, så artig at du har tatt så mange flotte bilder av detaljer i København. Sjølv har eg aldri vore der, men står på besøkslista mi.

    Før trudde eg at den lille havfruen var mykje større. Men etter å ha sett foto av henne sammen med mennesker, forstår eg at ho er akkurat så stor som oss:))

    Klem til deg frå meg på ein søndagskveld:) Her er grønt og fint og regnet øser ned!

    SvarSlett