8. januar 2010

Mandy Lou blogger igjen

Så skulle det altså bli januar og nytt år før Mandy Lou tok seg en tur inn i bloggverdenen igjen. Det har vært en skikkelig lang bloggtørke, men jeg er da her fremdeles. :)

Det er vinter, og det er kaldt. Ikke sånn vanlig kaldt, men skikkelig uvanlig rundt 20 minus kaldt. Jeg kan ikke huske at det har vært så kaldt noen gang i mitt liv. Det er morsomt når max-temperaturen på termometeret viser -14 grader. Men snø og kulde er vakkert da. Her kommer noen bilder fra mitt hjørne av Trøndelag. Trykk på dem for å se dem i større format.

Et lite tre med bomull på.

Både Fjellsiden og Fjellsidebygda har mørketid på grunn av nettopp Fjellsiden. Men nå kryper sola lenger og lenger fram om dagene. Herlig!

Frostrøyken ligger himmelhøyt over fjorden. Men fint er det jo.

Fjordutsikt
Pssst! (Noen som har motorsag?)


Det har ikke blitt mange lufteturer med pusekattene de siste kalde dagene. Men underholdninga er det ikke noe i veien med. Denne morsomme matestasjonen for småfugler ble innkjøpt som julegave til småpusene og selvsagt også de små fugler. Koselig å få dem så nært innpå og kunne studere dem fra godstolen på stua.


Til slutt en liten filmsnutt om hvordan innendørs fuglejakt foregår.







4 kommentarer:

  1. Herlige bilder. Du skal bare fprtsette slik, sier nå bare jeg. Herlige pusegutter da som kikker på fuglen. Artig matstasjon. Vi har også kjøpt matstasjon, men har ikke sett noen fugler enda.
    Jeg trodde ikke jeg ble så preget av de ukene sola ikke var her. Men da jeg så at dere faktisk hadde litt solskinn kjente jeg det litt på "nerven" at jeg trenger sola snart. Men rundt den 20 denne måneden kommer den tror jeg, om ikke før. Herlige bilder, sier jeg igjen...

    SvarSlett
  2. Jeg skal sende deg motorsag....kan til og med sende over noen som kan gå ut ei mørk natt....og ta det jæskla treet...

    SvarSlett
  3. Hva, ingen mjauing mens de så på kjøttmeisen?

    SvarSlett