28. april 2008

Sommerlig søndag

Det ble en skikkelig varm og fin søndag med stekende sol og nystekte vafler på verandaen. Mandy Lou fant ut hun måtte bevege seg litt bort fra fjellsiden, så det ble en liten kjøretur til nabobygda. Her er noe av det som var å se i nabobygda. ;)


Kirkegårdsmuren


Utsikt fra kirkegården



Og enda er det masse snø på fjellene omkring.

Mandy Lou kjenner hun får litt angst når det gjelder kirkegården og familiegravene. En gang blir det vel hennes tur til å stelle og passe på at det ser fint og presentabelt ut ved gravstøttene. Og det er noe hun absolutt ikke er flink til. Den eldre generasjonen setter sin ære i å holde gravstedene fine og fri for ugress. Og de kommenterer mer enn gjerne naboer og kjente som ikke holder det like strøkent hos sine avdøde slektninger. Det ser også ut til at det er spesielle dager hvor gravene må være ekstra fine. Som til høytider, konfirmasjoner og når noen skal gravlegges i en grav like ved. Men hvordan skal Mandy Lou klare å følge med på slikt? Hun er jo ikke en gang kristen! Forhåpentligvis tar Mandy Lou-moren og Mandy Lou-tanten seg av denne jobben i mange år enda. Så det er nok ingen grunn til bekymring. :)

2 kommentarer:

  1. Heia kjære Mandy. Jeg er faktisk enig med deg der. Jeg er heller ikke glad i å gå på en grav, i allefall ikke til noen man kjenner. Det er rett og slett fælt synes jeg. Men å se gamle graver og minner er flott og jeg er glad det finnes folk som steller ved gravene som greier det. Jeg blir bare trist når jeg står ved graven til de jeg har mistet. Men bildene var nydelige og de som ligger gravlagt der har jo en nydelig plass. Fine bilder. :o)

    SvarSlett
  2. Det samme har jeg tenkt om gravstedene som skal vedlikeholdes. Så jeg håper inderlig at de i familien som steller med gravene fortsetter med det i det uendelige ;-)

    SvarSlett